איגוד מקצועות הבריאות

ההסתדרות - הבית של העובדים בישראל

מהות ועילות השביתה בשירותי בריאות כללית החל מ-17/03/2024

 

שלום רב ,

 

איגוד מקצועות הבריאות בהסתדרות הכריז על שביתה כללית החל מיום ראשון הקרוב ה-17/03/2024 ועד בכלל, בכל מוסדות הכללית, בקהילה, בביקורי בית ובבתי החולים השיקומיים והכללים.

לצערנו הרב הנהלת הכללית לא שעתה לבקשתנו החוזרות ונשנות למשא ומתן הוגן ויעיל .

מזה שנים מלין איגוד מקצועות הבריאות על הפרטת שירותי מקצועות הבריאות, מיקור חוץ, הכנסתן של חברות חיצוניות למתן טיפולי בית והשימוש הנרחב והפסול בשירות קנוי. תופעות אלו הלכו והתעצמו בשנים האחרונות.

אין הדעת סובלת כי במקום קליטת עובדים בתקן, תחליט הנהלת הכללית להשתמש בשירותים קנויים וזאת למרות שעובדים רבים משוועים להגדלת משרות וקליטה בתקן.

כמות ההפניות לטיפולי מקצועות הבריאות עולה כל שנה ב 25 אחוז. מיותר לציין כי עומסי העבודה אדירים, והעובדים מתמודדים יום יום, שעה שעה עם חוסר שביעות רצון של המטופלים הסובלים מתורים ארוכים לטיפול ומחוסר יכולת לתת מענה הולם ואיכותי לבעיותיהם.

לא יעלה על הדעת כי גם כעת בזמן מלחמה, ואף בתקופת הקורונה נשענים בתי החולים על מתנדבים רבים, פנסיונרים ממקצועות הבריאות בטיפול במאושפזים, במקום קליטת עובדים בתקן – וכאן המקום להודות לאותם מתנדבים יקרים.

הנהלת הכללית ,החליטה בצעד חד צדדי להעלות את תעריפי ביקורי הבית לעצמאים בפער ניכר אל מול עובדי הכללית המסורים.

מיותר לציין כי דווקא בימים אלו, עת בתי החולים השיקומיים עמוסים בחיילים הזקוקים לשיקום נשלחים מבוטחים רבים לשיקום בית, כמות ההפניות לטיפולי בית עלתה בצורה דרמטית בחודשים האחרונים.

בשנים האחרונות קיבלה הכללית במסגרת מענקי תמיכה לשיקום עשרות מיליוני שקלים, מיליוני שקלים שמטרתם אחת שיפור שכר העובדים בשיקום בית וקליטת תקנים חדשים כדי לתת מענה  למאושפזי הבית.

צורות ההעסקה אלו והעדיפות של שירות קנוי הביאו את האיגוד למבוי סתום אל מול הנהלת הכללית.

לא רק שהנהלת הכללית אינה מוקירה ומעריכה את עבודת הקודש של עובדי מקצועות הבריאות במיוחד בימים אלו, הריי שהיא מנצלת את המצב מחד בתואנה כי אין זה הזמן לצעדים ארגוניים, אך מאידך ממשיכה בקליטות עובדים עצמאיים.

שביתה זו תכלול את כלל העובדים במקצועות הבריאות פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, תזונה, קלינאיות תקשורת, יועצות גנטיות, מטפלות בהבעה ואומנות וסייעות השיניים.

 

גם במכתב זה אנו קוראים שוב להנהלת הכללית להיכנס למתווה מהיר ואמיתי של משא ומתן כדי למנוע את המשבר. למרות שפנייתנו למנכ"ל הכללית לא נענתה, אנו קוראים לו שוב להיכנס לעובי הקורה ולנהל משא ומתן.

 

בברכה

איגוד מקצועות הבריאות.

iuhostrike

קבצים מצורפים

×

חלונית עדכון פרטים למי שכבר רשום במערכת.

ההרשמה מיועדת אך ורק למי שסיימו את התואר הראשון לפחות, עברו את מבחני ההסמכה ומחזיקים במספר רישוי של משרד הבריאות לעסוק במקצועות הבריאות (פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, תזונה וקלינאות תקשורת).
רישום שאינו עומד בקריטריונים הללו יגרור הליכים משפטיים.
אני מאשר קבלת דיוור ואת נכונות הפרטים. באם יתגלה כי אינם נכונים אני מבין כי הינני מסתכן בתביעה.