איגוד מקצועות הבריאות

ההסתדרות - הבית של העובדים בישראל

איגוד מקצועות הבריאות מתנגד להצעת התיקון לחוק מקצועות הבריאות

איגוד מקצועות הבריאות רואה בחומרה רבה את ניסיונם של חברי הכנסת החרדים לפרוץ את חוק מקצועות הבריאות, ובכך לאפשר למטפלות שאינן מוסמכות וללא תואר אקדמאי מתאים, לטפל באוכלוסיית המגזר החרדי והחינוך המיוחד ולהעניק להם טיפולים תומכי רפואה לא ראויים ולא מקצועיים.

אנשי מקצועות הבריאות לומדים ארבע שנים לתואר אקדמי פרא רפואי תוך עמידה בתנאי קבלה גבוהים, אנחנו מחויבים לאלף שעות סטאז' מעשי, עלינו לעבור מבחני רישוי מטעם משרד הבריאות, ואנו מחויבים להיות מעודכנים במחקר ובהכשרות לאורך כל הקריירה המקצועית, כדי להיות ראויים לגשת ולטפל בציבור הישראלי כולו.

הצעת חוק זו, מבזה את אלפי אנשי המקצוע שהשקיעו ארבע שנים של לימודים, אלפי שעות סטאז' ומאות שעות הכשרות ייעודיות לאחר התואר האקדמי.

על פי הצעת החוק הזו (מתן תעודה במקצועות הבריאות לבעלי הכשרה מקצועית), המונחת היום לקריאה טרומית, מטפלים חסרי השכלה אקדמית שיעברו קורס מזורז יקבלו הרשאה לטפל בחולים, בחסרי ישע, תינוקות, ילדים וקשישים.

מעבר לכשל הראשוני של פגיעה בבריאות הציבור והורדת הסטנדרטיים הבינלאומיים, טיפול שינתן על ידי מטפלים שאינם ראויים ושלא עברו את ההכשרה המתאימה והמקיפה, עלול לפגוע בבריאות המטופלים ויכול לגרום לנזקים בלתי הפיכים, מה שיביא להכבדה נוספת על מערכת הבריאות שכבר נמצאת באי ספיקה.

כך בחסות חקיקה שאינה אחראית, יביאו לריסוק מערכת הבריאות המצוינת שלנו ולהוזיל את בריאות הציבור, הורינו, אחינו וילדינו.

עד כה איגוד מקצועות הבריאות הצליח לעצור הצעות חוק קודמות דומות שהועלו על ידי חברי כנסת בממשלות הקודמות.

אנו קוראים לכל חברי הכנסת להצביע כנגד הצעת חוק זו, וקוראים לציבור כולו לדרוש קבלת טיפול מקצועי מאנשי המקצוע אקדמאים מוסמכים.

אוכלוסיית מדינת ישראל ראויה לקבל את הטיפול המקצועי והמסור ביותר.

 

 

ההצעה לתיקון לחוק

×

חלונית עדכון פרטים למי שכבר רשום במערכת.

ההרשמה מיועדת אך ורק למי שסיימו את התואר הראשון לפחות, עברו את מבחני ההסמכה ומחזיקים במספר רישוי של משרד הבריאות לעסוק במקצועות הבריאות (פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, תזונה וקלינאות תקשורת).
רישום שאינו עומד בקריטריונים הללו יגרור הליכים משפטיים.
אני מאשר קבלת דיוור ואת נכונות הפרטים. באם יתגלה כי אינם נכונים אני מבין כי הינני מסתכן בתביעה.