איגוד מקצועות הבריאות

ההסתדרות - הבית של העובדים בישראל

עדכון איגוד מקצועות הבריאות, יום ראשון 15/08/2021

שלום לחברי האיגוד,
ראשית, אנו מודים לכולם על התגייסותם המלאה למאבק.
ניהלנו משא ומתן עיקש ואינטנסיבי למעלה משנה וחצי.
בזכות התגייסותו האישית של יו"ר ההסתדרות, מר ארנון בר דוד לטובת שיפור שכרנו הצלחנו להגיע לסיכומים והסכמים רחבים. כל זאת בזמן קורונה, בזמן הקפאת שכר במשק, ובמדינה ללא תקציב. הסכמים אלו דואגים לכל האוכלוסיות, מכלל הסקטורים בקהילה ובבתי החולים.
מקצת מהישגי ההסכם- בבתי חולים ממשלתיים שכר העידוד יוכפל ל-4000 שקלים, ובמקביל יתחיל שכר עידוד לקלינאיות תקשורת.
בכללית, שכר העידוד יעלה כמו גם התקרות ב-20%.
התפתחות הילד יקבלו מענה טוב יותר מבחינת ההשתכרות.
שכר העידוד ביחידות להמשך טיפול יעלה ב-20%
מנהלים וסגנים יזכו להעלאה בשכרם.
עובדים צעירים בכללית, שנקלטו בשכר נמוך יקלטו בשכר גבוה יותר.
יתחיל הסכם שכר דרמטי לקלינאיות תקשורת בכללית החל מהראשון לאוקטובר.
כלל חברי האיגוד יקבלו השתתפות בעמותה נוספת על חשבון המעביד.
אלו דוגמאות לחלק מההישגים. מלבדם קיימים עוד סיכומים והבנות שהושגו בין המעסיקים, האוצר וההסתדרות.
לפני כשבועיים עמדנו לחתום על הסכמים אלו בטקס חגיגי בלשכת יו"ר ההסתדרות. חצי שעה לפני החתימה האוצר והכללית חזרו בהם מההסכם.
לאחר עשרות ימים של משא ומתן, אלפי שעות, ימים ולילות, היינו בטוחים כי הכל נסגר.
מודים, כי לא ציפינו למשבר שכזה.
לאור זאת התכנס האיגוד, ומזכירות האיגוד החליטה פה אחד לבטל את שכר העידוד ולדרוש מהאוצר פתרונות אחרים לאופן ולבסיס ההשתכרות שלנו. לצערנו אנו למודי ניסיון, ושביתה לא תשיג את המטרה. היו מוציאים נגדנו צווי מניעה באופן מיידי, במיוחד בימים אלו.
ההחלטה ללכת על כל הקופה עוררה בכולנו חוסר יציבות, אי שקט ותדהמה רבה, אולם לאחר מאות המכתבים שהאוצר, הכללית ומשרד הבריאות קיבלו, היה ברור לנו כי המאבק מוצדק ואין דרך אחרת. כמו כן הבנו כולנו כי הדרך היחידה לשפר את שכרנו היא באמצעות שכר עידוד. בשום דרך אחרת לא נוכל לקבל אלפי שקלים תוספת לשכרנו.
ביומיים האחרונים התערבו אישית יו"ר ההסתדרות ומר פרוספר בן חמו, יו"ר ארגון הכללית, במשבר וביקשו מאתנו לחזור למשא ומתן.
אנו דורשים מהאוצר לחתום מיידית על ההסכמים כפי שסוכמו לאחר שעות של משא ומתן.
האגוד לא ינהל משא ומתן נוסף על שום פיסקה ממה שסוכם.
לאור התחייבות הכללית וההסתדרות לחתימה על ההסכמים בימים הקרובים, אנו משעים כרגע את כל הצעדים למשך שבועיים ימים עד לחתימה מחודשת על ההסכמים.
במידה ולא ייחתמו ההסכמים בפרק זמן זה נתכנס ונחליט על המשך צעדינו.
לסיום, תודות לכלל חברי האיגוד על עמידתם האיתנה מאחורי חברי המזכירות ויושב הראש שלה אשר עושים את עבודתם בהתנדבות מלאה. אנו מודעים לכך שישנם חברי איגוד אשר אינם מסכימים למהלכים או לא מבינים את החלטות מזכירות האיגוד, אנו מקבלים כל ביקורת בהבנה, זה תפקידנו. אנחנו למדים מהביקורת ומהתגובות, אך מבקשים לומר באופן ברור וחד, כי אנו מוקיעים שיח ברוטלי, מכפיש ומתלהם. אין מקום לשימוש במילים פוגעניות, בקללות ובהכפשות אישיות לא ברשתות החברתיות ולא בתכתובות ווטסאפ אישיות. צר לנו, כי יש אנשים שאינם מצליחים לראות מעבר ולהבין, כי מאחורי המהלכים עומדות אסטרטגיה מובנית וחשיבה עמוקה. לעיתים שתיקה ועמימות הן חלק מהאסטרטגיה הנדרשת על מנת להגיע להישגים.
השיח המתלהם שהיה בימים האחרונים פוגע בכל אחד ואחת מחברי מזכירות האיגוד, שכולם עובדים במגזר הציבורי, ומשקיעים שעות רבות על מנת להטיב את תנאי חברי הארגון.
לסיום, אנו גם רוצים להזכיר כי פרטי חברי המזכירות גלויים באתר של המזכירות, אנו עונים לפונים ולשואלים, וכמובן, מזמינים את כל מי שחפץ להצטרף לארגון.
שבוע טוב.

×

חלונית עדכון פרטים למי שכבר רשום במערכת.

ההרשמה מיועדת אך ורק למי שסיימו את התואר הראשון לפחות, עברו את מבחני ההסמכה ומחזיקים במספר רישוי של משרד הבריאות לעסוק במקצועות הבריאות (פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, תזונה וקלינאות תקשורת).
רישום שאינו עומד בקריטריונים הללו יגרור הליכים משפטיים.
אני מאשר קבלת דיוור ואת נכונות הפרטים. באם יתגלה כי אינם נכונים אני מבין כי הינני מסתכן בתביעה.