איגוד מקצועות הבריאות

ההסתדרות - הבית של העובדים בישראל

The New York Times – What to Look for in a Physical Therapist

לקריאת הכתבה המקורית באנגלית לחצו כאן או על התמונה.

 

בנוסף, מצורף תרגום כפי שנתקבל ב-Google Translate

 

מה לחפש אצל פיזיותרפיסט?

לא כל הפיזיותרפיסטים (P.T.s) נוצרים שווים. מצא איש מקצוע שמעריך ראיות על פני אנקדוטה.

במקרים מסוימים, פיזיותרפיה יכולה להיות יעילה כמו ניתוח, כפי שצוין במחקר אחד בנושא קרעים במניסקוסים. מחקר אחר בוחן את יעילותו בקרעים של קרע בגידי הכתף.

מאת דנה סמית
6 ביולי 2021

חלה מהפכה שקטה בתחום הפיזיותרפיה. בתחילת שנות האלפיים, אתה יכול ללכת לחמישה פיזיותרפיסטים שונים לפציעה ולקבל חמש תוכניות טיפול שונות. חלקם היו מייעצים לתרגילים ממוקדים לחיזוק השרירים או טיפולים קלאסיים, כמו חבילות חום וקור.

אחרים אולי הסתמכו על "טיפולי וודו" כמו אולטרסאונד, לייזרים ואלקטרותרפיה, למרות העובדה שמומחים לא ממש היו בטוחים איך – או אפילו אם – הם עובדים. כיום, רבות מהטכניקות הללו הופרשו מאחר והמדע הצטבר אט אט כי אינן מאיצים את הריפוי. אתה עדיין יכול למצוא אותם במשרדים מסוימים, עם זאת, מכיוון שהתחום נאבק בחוסר אחידות ובמוניטין מתמשך של מדעי פסאודו, והותיר את המטופלים לא בטוחים על מי לסמוך.

קח למשל אולטרסאונד. הטכניקה שימשה בפיזיותרפיה מאז שנות החמישים לטיפול בכל דבר, החל מכאבי גב ועד נקע בקרסול באמצעות גלי קול בתדירות גבוהה כדי להאיץ את תהליך הריפוי. כבר בשנות התשעים של המאה העשרים החלו להתנער מהיעילות של אולטרסאונד, עם מעט מחקרים שהראו תועלת קלינית כלשהי, אך נדרשו למעלה מ -20 שנה עד שהטכניקה נופלת סופית לטובת המטפלים.

"יש מעט מאוד עדויות, אם בכלל, לכך שאולטרסאונד עושה משהו בכלל", אמר ברוס גרינפילד, פרופסור במחלקה לרפואה שיקומית באוניברסיטת אמורי. "אבל מכשירי P.T. משתמשים בזה, והם גובים על זה, והם מקבלים החזר על זה – בעצם עבור טכניקה שאינה יעילה. האם זו הונאה? אני לא יודע. "

במהלך 15 השנים האחרונות, מנהיגים בתחום הפיזיותרפיה פעלו לשפיכת מוניטין זה, שיפור הסטנדרטים והעקביות. הם פיתחו מערכות לאבחון וסיווג פציעות ופנו למחקר מדעי כדי ליצור הנחיות טיפול מגובות ראיות.

"ככה אתה משנה את פני המקצוע", אמר דייוויד וורט, פרופסור חבר לפיזיותרפיה באוניברסיטת פיטסבורג. "שימוש בראיות ויישום התערבויות עבור אנשים בעלי משמעות."

מעבר מטיפול פסיבי לאקטיבי
במקור, פיזיותרפיה התבססה במידה רבה על שימוש בטיפולים כמו חום וקרח כדי להקל על כאבם של אנשים ולעזור לריפוי. מתרגלים מיהרו גם לאמץ טכנולוגיות כמו טיפול בלייזר, שעובר כביכול דרך העור והתאים כדי להגדיל את ייצור האנרגיה במיטוכונדריה (תחנת הכוח של התא) כדי להאיץ את ההתאוששות. אך השפעת הטיפול על תא בצלחת פטרי אינה מתורגמת בהכרח למטופל במרפאה. המחקר העדכני ביותר – ויש האומרים שהכי סופי – על הטכניקה לא מראה שום תועלת לעומת פלצבו.

במהלך שני העשורים האחרונים, מחקרים ומטא-אנליזות (כמו זה שנערך באולטרסאונד) גילו כי טיפולים פסיביים מסוג זה, בהם מטופלים נשכבים על שולחן ומבצעים בהם טיפול, למעשה אינם עושים מעט מאוד. ובמקרים מסוימים הם יכולים אפילו להאט את ההתאוששות.

לדוגמא, קרח משמש כבר זמן רב להפחתת נפיחות לאחר פציעה על ידי כיווץ כלי דם באזור, מה שמונע מתאי דם ותאי דלקת להגיע לרקמה הפגועה. אך תאי הדם והתאים הדלקתיים הללו הם גם חלק הכרחי בתהליך ההחלמה, והגבלתם באמצעות חפיסה קרה או אמבטיית קרח עלולה לעכב ואף למנוע התאוששות.

בהשוואה ראש בראש, טיפולים מבוססי פעילות גופנית פעילים הם גם פחות יקרים וגם יעילים יותר מפסיביים. במקרים מסוימים פעילות גופנית יעילה אפילו כמו ניתוח. במחקר אחד שנערך על 350 חולים שסבלו מדמעות מיניסקליות, לא היה הבדל לאחר חצי שנה בין החולים שעברו ניתוח לבין אלו שהשתמשו בפיזיותרפיה פעילה. מחקרים אחרים בוחנים כעת האם הדבר נכון גם לגבי קרעים של שרוול סיבוב חלקי.

במקום זאת, מה שעלה מעשרות שנים של מחקר כמנצח מובהק – בין אם הוא משמש לטיפול בכאבי גב תחתון או בפציעות קפואות בכתף ​​או בברך – הוא תרגיל מיושן טוב.

"השגנו לא מעט יותר ראיות ליעילות הפעילות הגופנית הן בהקלה על ההתאוששות והן בהגנה על אנשים מפני סוגים שונים של פציעות או מחלות", אמר ג'יימס גורדון, יו"ר חטיבת הביו-קיניולוגיה והפיזיותרפיה באוניברסיטת דרום קליפורניה. .

מרילין מופט, פרופסור לפיזיותרפיה באוניברסיטת ניו יורק, הסכימה ואמרה כי עבור כל סוג של מטופלים שנראים על ידי פיזיותרפיסטים, "בין אם מדובר בחולים עם מחלות לב וכלי דם, בין אם מדובר בחולי סוכרת, בין אם מדובר בחולים עם בעיות אורטופדיות או פיברומיאלגיה או הפרעות עצב-שריריות או נפילות או שבריריות או השמנת יתר, הספרות שם מבחינת התערבויות בפעילות גופנית כל כך חזקה עבור כל אחת ואחת. "

שינוי שדה, לאט לאט
בימים אלה, מרבית הפיזיותרפיסטים מכירים בכך שטיפולים צריכים להיות מורכבים מתרגילים המשפרים כוח וגמישות, כמו גם התאמות ארגונומיות לשגרת העבודה או האימונים של אנשים כדי למנוע פציעות עתידיות. עם זאת, יש מתרגלים הטוענים כי טיפולים פסיביים עדיין מקומם והם עדיין נלמדים בתוכניות דוקטורט לפיזיותרפיה.

ג'יימס אירגנג, יו"ר המחלקה לפיזיותרפיה באוניברסיטת פיטסבורג, אמר כי הוא לא מופתע שיש עדיין פער בין מה שהראיות מראות שהוא יעיל לבין מה שעושים כמה פרקטיקות קליניות. ברחבי הרפואה, בדרך כלל נדרשות 17 שנים עד שמחקר עשה את דרכו למרפאה. כתוצאה מכך אמר ד"ר אירגנג כי עיקר הדגש בפיזיותרפיה הוא כעת על יישום: "כיצד נביא את הקלינאים לדבוק בראיות הטובות ביותר שיש?"

הוא מקווה שהתשובה היא באמצעות חינוך. בשנת 2006, ד"ר אירגנג – שהיה אז נשיא האקדמיה לפיזיותרפיה אורטופדית – סייע בפיתוח הנחיות בצורה של כרטיס דוח לטכניקות אבחון וטיפול הנפוצות על ידי פיזיותרפיסטים, בהתבסס על הראיות המדעיות הטובות ביותר.

כמה טכניקות, כמו ביצוע תרגילים להגברת כוח הארבע ראשי לאחר ניתוח A.C.L. לקרוע, לקבל A. אחרים, כמו להשתמש באלקטרותרפיה כדי לשפר את כאבי העקב לדלקת פלנטרית, לקבל D.

מה לחפש אצל פיזיותרפיסט
אז איך תוכל לדעת אם ה- P.T. שלך האם להסתמך על המדע הטוב ביותר? במהלך הביקור הראשון שלך, הפיזיותרפיסט יעריך את הסימפטומים שלך, את רמת הכאב, את אופן התנועה ואת המגבלות שלך לטווח תנועה, כוח ואיזון. זה יהפוך לבסיס של אבחנה. זה לא אבחנה רפואית; הפיזיותרפיסט רוצה לדעת מה מגביל את התפקוד של, למשל, הברך שלך, באמצעות חולשת שרירים או נוקשות במפרקים.

ד"ר מופט אמר כי פגישה ראשונית זו היא זמן טוב להחליט אם ברצונך לעבוד עם הפיזיותרפיסט. "הדבר החשוב ביותר הוא מה המטפל עושה בבדיקה הראשונית שלהם," אמרה. "האם הם באמת מקדישים זמן לבחון מה קורה ואז לקבוע מה הכי מתאים לאותו מטופל?"

לאחר ההערכה, הטיפול עליו הם ממליצים יהיה מבוסס ראיות, מתוך הנחיות הפרקטיקה הקלינית, אך הוא צריך להיות מותאם גם למגבלות ולמטרות האישיות שלך. הוא צריך להיות פעיל גם, ולשלב בו תרגילי חיזוק ומתיחות.

חשוב שהפיזיותרפיסט יהיה אמפתי וכנה לגבי מה יביא הטיפול שלך, כי התהליך יכול להיות כואב. בין אם אתה אוהב את המתרגל שלך או לא יכול גם לעשות הבדל גדול באופן שאתה רואה את התוצאה. על פי אחת המטא-אנליזות, מטופלים דירגו באופן עקבי את המטפלים הפיזיותרפיים שלהם על סמך מידת חיבובם כאנשים, ולא על אם הם השתפרו או לא.

ואם אתה מוצא את עצמך במרפאה שבה נראה כי טיפולים פסיביים כמו חבילות חום או אולטרסאונד הם הגישה העיקרית לטיפול, "מצא מקום אחר ללכת אליו", אמר ד"ר גורדון. טיפולים אלה עשויים להיות שימושיים להפחתה זמנית של כאב או דלקת, "אך הם אינם טיפוליים בפני עצמם. הם תוספים לטיפול. "

גישה זו לפיזיותרפיה עשויה שלא להשתמש בלייזרים או במכנסי הקריו-דחיסה או בכל צעצוע חדש וחם, והיא מצריכה עבודה מצד המטופל, אך היא כן עובדת.

"אני חושב שאנחנו משפרים את מה שאנחנו עושים, אבל אני חושב שזו אבולוציה", אמר ד"ר גורדון, שעוסק בפיזיותרפיה כבר למעלה מ -40 שנה. התקדמות מצטברת ומבוססת ראיות "משפיעה, אבל זה לא סקסי. זה לא דבר רובוטי חדש. קשה לשים את זה בחדשות שבע בערב. אבל זו באמת מהפכה בתחום הבריאות

×

חלונית עדכון פרטים למי שכבר רשום במערכת.

ההרשמה מיועדת אך ורק למי שסיימו את התואר הראשון לפחות, עברו את מבחני ההסמכה ומחזיקים במספר רישוי של משרד הבריאות לעסוק במקצועות הבריאות (פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, תזונה וקלינאות תקשורת).
רישום שאינו עומד בקריטריונים הללו יגרור הליכים משפטיים.
אני מאשר קבלת דיוור ואת נכונות הפרטים. באם יתגלה כי אינם נכונים אני מבין כי הינני מסתכן בתביעה.