איגוד מקצועות הבריאות

ההסתדרות - הבית של העובדים בישראל

עיקרי ההסכם איגוד מקצועות הבריאות אפריל 2021

חברי איגוד מקצועות הבריאות שלום רב.

איגוד מקצועות הבריאות פעל בשנתיים האחרונות, ובעיקר במהלך השנה האחרונה בתקופת הקורונה הקשה שעוברת עלינו כדי לשפר ולשמור על תנאי ההעסקה של העובדים בכללית ובמגזר הממשלתי.

במהלך השנה הקשה, נחתמו הסכמי שימור פרמיה בזמן בידוד לעובדים בקהילה ובתי החולים כדי למנוע את הפגיעה בהשתכרות העובדים. כמו כן הוספו כ75- תקנים ייעודיים לקורונה.

עם זאת לא הסתפק האיגוד בהישגים אלו ופנה אישית ליו"ר ההסתדרות מר ארנון בר דוד בניסיון אמיתי לשפר את תנאי השתכרות העובדים במקצועות הבריאות.

לראשונה מזה שני עשורים, החליט יו"ר הסתדרות לאמץ אותנו לחיקו, ולפעול גם במצב הכלכלי הקשה בו מצויה מדינת ישראל לשיפור תנאי ההשתכרות. מי שנכח במשאים ומתנים, שהתקיימו במהלך השנה האחרונה מצא יו"ר הסתדרות אשר מעורב בכל נבכי המשא ומתן, מעורה בכל הפרטים והמספרים, אינו מוכן להתפשר עומד על זכויותינו לשכר ראוי בצורה נחרצת.

לראשונה, בצעד אמיץ וחסר תקדים, החליט יו"ר ההסתדרות, להקצות עשרות מיליוני שקלים מידי שנה מטעם ההסתדרות לשיפור שכרנו. זהו הישג תודעתי בראש וראשונה של יו"ר ההסתדרות ושל האיגוד, לדאוג לראשונה למגזרים החלשים במגזר הציבורי. אין זה מובן מאליו כי דווקא בשנה כזו אנו בכלל דנים על תוספות שכר.

עשרות ישיבות שהתקיימו, מאות שעות משא ומתן לשעות הקטנות של הלילה בליווי אישי של יו"ר ההסתדרות הסתיימו בהצלחה.

ביום חמישי האחרון סוכמה טיוטה ראשונית של ההסכם עם האוצר ,וכעת היא מנוסחת על ידי המחלקה המשפטית.

 

ואילו עיקרי ההסכם המתגבש:

ממשלתיים:

  1. 1. הכפלת שכר העידוד, מ-2,000₪ ל-4,000₪ בחודש. כלומר תוספת של 2,000₪ לשכר העידוד, פלוס תוספת עלות מעביד של 40%. כלומר תוספת של כ-2,800לשכר העידוד לסקטורים, פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק ותזונאיות.
  2. 2. הסכם שכר עידוד חדש לכל הקלינאיות תקשורת לפי תיקרה של 4,000₪ פלוס עלויות מעסיק 40 אחוז תוספת של5,600 ₪.
  3. 3. החלת שכר עידוד על מפקחות מזון.
  4. 4. מנהלים וסגנים תקרת שכר העידוד תוכפל פי שתיים.

 

בכללית:

  1. 1. עליה של 20% בתיקרות שכר העידוד לכלל הסקטורים, פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, ודיאטניות. עלייה של 20% במחיר הביקור המשוקלל.
  2. 2. עלייה של 20% בתקרות שכר העידוד ומחיר הפעולה למנהלים ולסגנים קהילה ובתי חולים.
  3. 3. עליה בתקרה ובמחיר הפעולה החל מסף מינימום בהתפתחות הילד ובפסיכיאטריה לכלל הסקטורים, ב-20%.
  4. 4. הסכם שימור פרמיה כ-40% בממוצע ממוצע פרמיה השנתי במקרים מסוימים כמו מחלה ממושכת, או אי הופעה של מטופלים קיצונית, אשר אינה תלויה בעובד.
  5. 5. הסכם שכר עידוד מהפכני אצל קלינאיות התקשורת 6,5000₪ תיקרה, פלוס 40% עלות מעסיק, כלומר תוספת של כ9000-₪ למשרה מלאה.
  6. 6. איוש כל התקנים בכללית עד רף איוש.
  7. 7. קליטת עצמאיים לתקן.
  8. 8. מנגנון "אחד יוצא אחד נכנס" בתקינת העובדים.

 

 

כללי:

בנוסף החליט יו"ר ההסתדרות להקים לנו עמותה נוספת עליה נקבל החזר דמי חבר כפי שקיים בכל הסקטורים שתי עמותות, כך שכבר בשבועות הקרובים תוקם עמותת כלל מקצועות הבריאות (עמותה נוספת לזו הסקטוריאלית שכבר השגנו לפני שנים), אשר תדאג לרווחת העובדים. עלות זו היא כבר במסגרת ההסכם והיא לבדה 400₪ לשנה לכל עובד.

ראו, אל ייקל בעיניכם, הישגים אלו הם פרי עבודתם המאומצת של חברי מזכירות האיגוד אשר בהתנדבות משקיעים ימים ולילות לשפר ולהגן על שכרכם.

וכאן המקום להודות להם.

 

אנו מבקשים להבהיר במיוחד לצעירים שבינינו, לא ניתן ולא כדאי לפתוח את טבלאות השכר שלנו שנקבעו לצערנו בשנת 1990. עובד מתחיל בשכר של 3,000₪, כלומר גם אם ננהל משא ומתן כולל שביתות והשבתות, אולי נגיע לתוספת שכר של חמישים אחוז, שהיא בערך 1,500₪ בטבלה אך היא לא תיתן לנו כלום.

הדרך היחידה לשפר את שכרנו היא על ידי שכר עידוד.

מבלי לגרוע מהאמור לעיל חשוב להדגיש כי זה הסכם פרטני לנו, ככל שייחתמו הסכמים קיבוציים בין האוצר להסתדרות על תוספות שכר במשק הם יחולו עלינו ללא קשר להסכם זה.

אנו מבקשים שוב להודות ליו"ר ההסתדרות מר ארנון בר דוד, שהתמזל מזלנו ומצאנו דמות מעוררת השראה, עם רצון עז לעזור ולקדם אותנו.

כמו כן נודה בהזדמנות זו להנהלת הכללית על התגייסותה לשיפור שכר העובדים.

ולבסוף למר פרוספר בן חמו יו"ר ארגון העובדים בכללית, למר בלומברג סמנכ"ל אגף כלכלה בהסתדרות ולמר יוסי וולף עוזר ראשי ליו"ר ההסתדרות.

 

אנו מקווים שהישגים אלו ישפרו את מצבנו.

האיגוד יפעל ללא לאות לשפר את התנאים.

אנו מקווים כי בימים הקרובים ייחתם ההסכם.

בברכה

אלי גבאי, יו"ר איגוד מקצועות הבריאות.

×

חלונית עדכון פרטים למי שכבר רשום במערכת.

ההרשמה מיועדת אך ורק למי שסיימו את התואר הראשון לפחות, עברו את מבחני ההסמכה ומחזיקים במספר רישוי של משרד הבריאות לעסוק במקצועות הבריאות (פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, תזונה וקלינאות תקשורת).
רישום שאינו עומד בקריטריונים הללו יגרור הליכים משפטיים.
אני מאשר קבלת דיוור ואת נכונות הפרטים. באם יתגלה כי אינם נכונים אני מבין כי הינני מסתכן בתביעה.