איגוד מקצועות הבריאות

ההסתדרות - הבית של העובדים בישראל

עדכון מו"מ נכון ליום חמישי 27/08/2020

איגוד מקצועות הבריאות בראשותו של מר אלי גבאי שמח לבשר לציבור אותו מייצג על הישגים מרשימים לקידום הסקטורים פזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, קלינאות תקשורת ותזונה.
בשנתיים האחרונות התנהל תהליך של משא ומתן על שכר עידוד לקלינאיות תקשורת בשירותי בריאות כללית. בכך מצטרפות גם קלינאיות התקשורת לעמיתיהן בסקטורים האחרים הנהנים כבר משכר עידוד המשדרג באופן משמעותי את משכורתן. הסכם שכר עידוד הושג לכלל קלינאיות התקשורת.
כאן חשוב לציין ולהודות לחברות מזכירות איגוד קלינאי התקשורת ולמנהלת שלהן בכללית הגב' לאה מרום שנרתמו במסירות למשימה במשך שנתיים רציפות.
לא ננוח ולא נשקוט עד שנשיג לכול הסקטורים שאנו מייצגים את המגיע להם.
לצד כול זאת אנו ממשיכים לקדם את הקמת העמותות החדשות ובימים הקרובים תחל ההרשמה.
אנו שמחים לבשר גם על הקמת המועצה המייעצת העליונה של הריפוי בעיסוק כמועצה מייעצת לאירגון מקצועות הבריאות.
בימים של חוסר ודאות, בעבודה קשה ואמונה שלמה בצדקת דרכנו, לא ויתרנו, התעקשנו, נלחמנו והצלחנו להביא הישגים היסטוריים בכול הסקטורים.

והעדכון האחרון, ארגון מקצועות הבריאות מנהל משא ומתן ממש בימים אלו בחסות יו"ר ההסתדרות – מר ארנון בר דוד ומר פרוספר בן חמו – יו"ר ארגון עובדי הכללית, אל מול האוצר ומשרד הבריאות במספר נושאים.
במהלך המשא ומתן, החליט הארגון לחלק לשניים: נושאים הקשורים למגיפת הקורונה ונושאים נוספים פוסט קורונה.
להל"ן השלב הראשון במשא ומתן ותוצאותיו:

1. הסכם תגמול על ימי בידוד כתוצאה מחשיפת עובד לחולה מאומת בבית חולים או בקהילה –
העובד יהיה זכאי למלוא שכרו למעט ססיות, על פי ממוצע תשעת החודשים או מספר החודשים הקיימים. בתמורה יוותרו העובדים על יום מחלה אחד.

2. תיקני קורונה ייעודיים למחלקות בתי החולים הכלליים –
בבתי חולים ממשלתיים הארגון השיג 38 תקנים לארבעת המקצועות, אשר חולקו בהתאם לדרישות בתי החולים.
בבתי החולים של הכללית הושגו 45.5 תקנים יעודיים לארבעת המקצועות. הארגון התעקש כי תיקני הקורונה יחולקו לכל ארבעת המקצועות ולא לפי ראות עיניהם של מנהלי בתי החולים. זהו הישג משמעותי.

3. שכר עידוד בממשלתיים –
הארגון פעל לשינוי מספר השעות לחישוב שכר העידוד בממשלתיים מ 173 שעות ל 147 שעות.

4. בכללית – הסכם שימור פרמיה בקהילה בזמן קורונה –
הושג סיכום לכל שלושת המקצועות בהם נהוג שכר עידוד. החולים יהפכו מרגילים למורכבים ובהתפתחות הילד יורד סף המינימום לפרמיה בזמן קורונה ב 30 אחוז.

5. בכללית הושג סיכום עם ההנהלה על איוש מיידי של 104 תקנים פנויים בכל ארבעת המקצועות והדגש הוא מיידי ללא אישור ועדת קליטה.

6. יצאה לדרך תוכנית עידוד קליטה ושימור עובדים חדשים בהתפתחות הילד בכללית. אנו פועלים לשפר ולשמר גם את העובדים הקיימים בתחום.

7. הושג מתווה לשכר עידוד לקלינאיות תקשורת בכללית. תקרה ממוצעת גובה ממוצע ססיות ,או 6500 ש"ח לחלופין למי שלא עשה ססיות, בכפוף לאישור האוצר.

8. הושגה הסכמה אל מול האוצר לשכר עידוד קלינאיות תקשורת במדינה בבתי חולים ממשלתיים בדומה לשאר שלושת המקצועות. ההבדלים בין הממשלתי לכללית נובעים מהססיות הנהוגות בכללית. אנו נשפר ונצמצם פערים אל דאגה.

אלו הישגי המאבק בשלב הראשון.
כעת, חוזר ארגון מקצועות הבריאות לנהל משא ומתן עם האוצר על השלב השני של המתווה – פוסט קורונה, במטרה לצמצם פערים בין הכללית לממשלתיים, לפעול בנושא שכר העידוד ושיפורו הן בממשלתיים והן בכללית.
אנא התאזרו בסבלנות.

אנו מודים בראש ובראשונה לכם העובדים והמנהלים על האמון המלא שאתם נותנים בנו. אתם הגב שלנו במאבקנו.
כמו כן, אנו מודים ליו"ר ההסתדרות ויו"ר ארגון העובדים בכללית על תמיכתם הבלתי מתפשרת בנו ובמאבקנו.

בברכה,
ארגון מקצועות הבריאות בהסתדרות

×

חלונית עדכון פרטים למי שכבר רשום במערכת.

ההרשמה מיועדת אך ורק למי שסיימו את התואר הראשון לפחות, עברו את מבחני ההסמכה ומחזיקים במספר רישוי של משרד הבריאות לעסוק במקצועות הבריאות (פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, תזונה וקלינאות תקשורת).
רישום שאינו עומד בקריטריונים הללו יגרור הליכים משפטיים.
אני מאשר קבלת דיוור ואת נכונות הפרטים. באם יתגלה כי אינם נכונים אני מבין כי הינני מסתכן בתביעה.